Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

5 års gratis service

Vi ønsker at våre kunder har en trygg og god sykkel. Derfor tilbyr vi 5 år gratis service, som utføres i våre butikker én gang i året mellom 1 oktober og 31 mars. Det er en justering og tilstandskontroll av sykkelens eksisterende deler. Om deler er utslitt eller ødelagt, koster det eventuelt ekstra. Serviceavtalen inkluderer: 

  • Justere gir.
  • Smøre drivverk.
  • Justere sete og styre.
  • Stramme pedaler, skruer og muttere.
  • Fylle luft i dekkene.
  • Oppdatere programvare på relevante elsykler.
  • Tilstandskontroll.

Levetid på deler

Deler har ulik brukstid. Hvor lenge de varer avgjøres i hovedsak av bruk og vedlikehold. Med bruk menes kjørelengde, terreng, vekt, vær, oppbevaring og lignende. Vedlikehold angår vask, rens, smøring, stramming av skruer og lignende. Ved riktig bruk og godt vedlikehold kan enkelte komponenter vare opptil 5 ganger lenger. Brukstid blir som hovedregel regnet ut ifra kjørelengde og kan for eksempel være:

  • Kjede på elsykkel: 1500-3000 km.
  • Kassett: 1000-2000 km.
  • Bremseklosser: 800-1500 km.
  • Bremseskiver: 2000-3000 km.

På sykler med internt girsystem (Nexus) er det anbefalt fra produsenten å utføre service etter hver 1250 km eller minst én gang i året. Dette bør gjøres for må ivareta god drift og må gjøres for å opprettholde garantien som er utstedt av produsenten (Shimano). Nexus-service er ikke inkludert i serviceavtalen, men kan utføres samtidig.