Yuba Spicy Curry V3 Transportsykkel Hvit 2020 mod, Bosch Cargo Line, Elsykkel Yuba Spicy Curry V3 Transportsykkel Hvit 2020 mod, Bosch Cargo Line, Elsykkel Yuba Spicy Curry V3 Transportsykkel Hvit 2020 mod, Bosch Cargo Line, Elsykkel Yuba Spicy Curry V3 Transportsykkel Hvit 2020 mod, Bosch Cargo Line, Elsykkel Yuba Spicy Curry V3 Transportsykkel Hvit 2020 mod, Bosch Cargo Line, Elsykkel Yuba Spicy Curry V3 Transportsykkel Hvit 2020 mod, Bosch Cargo Line, Elsykkel Yuba Spicy Curry V3 Transportsykkel Hvit 2020 mod, Bosch Cargo Line, Elsykkel

Yuba Spicy Curry V3 Transportsykkel Hvit

2020 mod, Bosch Cargo Line, Elsykkel

 Det er trygt å kjøpe sykkel på nett.

Les mer om det her.

Varenummer: 111045
56 990,00
FargeHvit
Spesifikasjon
Vis varianter som liste
Bestillingsvare (0 dager)
  • 0Bergen
  • 0Eventyrbrua
  • 0Frogner
  • 0Grünerløkka
  • 0Intern
  • 0Nettbutikk
  • 0Stavanger
  • 0Trondheim
  • 0Tønsberg

Ring 48103874 for hjelp til kjøp av elsykkel

Utsolgt?

Kontakt oss dersom det er utsolgt. Hvis Yuba har den på lager i Frankrike er det normalt 2 uker leveringstid.

BeskrivelseTilbehørAlternativerKundeanmeldelser
Beskrivelse

 

Prisbelønt transportsykkel

Det er veldig gøy med Spicy Curry. Det er en fantastisk transportsykkel, som har blitt tatt godt imot i Norge. Gullvinneren fra Europas største sykkelmesse (Eurobike) er nå lansert i ny utgave med blant annet ny motor og større batteri.

 

Yuba Spicy Curry

Ser du etter en transportsykkel? Da bør du absolutt vurdere denne. Yuba er et amerikansk merke, og som vi alle vet liker amerikanerne å lage ting stort og robust. Denne sykkelen er ingen unntak. Prisvinneren fra 2015 har blitt enda bedre med ny motor Bosch Cargo Line og større batteri. Opp fra 400 Wh til 500 Wh. En elsykkel skapt for tunge oppdrag og lang rekkevidde. 10 gir tar deg fint opp bratte bakker. Modellen kan utstyres med tilbehør for alle situasjoner. Det lave bagasjebrettet gir lavt tyngdepunkt og god stabilitet. Med lavt tyngdepunkt sitter barna tryggere og de klarer ofte å "kravle" opp på sykkelen helt selv. Du kan også lese om erfaringene til andre kunder i bloggen vår. For eksempel tilbakemeldingen fra Geir: https://www.sykkelpikene.no/blogg/i-marka-med-yuba-spicy-curry.art

 

136 kg last pluss fører

Rammen er av aluminium som har sine fordeler med lav egenvekt. Sykkelen veier bare 27 kg til tross for sin robuste utførelse. På bagasjebrettet er det rikelig med plass. Det er hele 90 cm langt. Spicy Curry er helt klart en skikkelig lastesykkel. Den er klargjort med hull og skruehull for montering av ekstrautstyr. Her er det mulig å lage utstyret selv eller kjøpe originalt ekstrautstyr for transport av barn eller varer. Bagasjebrettet har integrert feste for opptil to Yepp Maxi EasyFit.

 

Elsykkel

Spicy Curry V3 er utstyrt med Bosch Cargo Line motor, Bosch Kiox display og Bosch 500 Wh batteri. Cargo Line er helt ny motor utviklet for nettopp transportsykler. Antageligvis det beste som finnes på markedet. Her er kraft, funksjonalitet, brukervennlighet og teknologi samlet i en vanvittig god elsykkelpakke. 

 

Motoren er på kranken (mellom pedalene). Batteriet er festet på rammen, rett over pedalene. Batteriet er låst fast når det er montert på sykkelen og kan enkelt låses ut hvis du ønsker å lade inne. Det er mulig å lade batteriet på eller av sykkelen. Motoren oppleves som en forlengelse av kroppen. Nesten som om du har fått superkrefter. Motoren oppfører seg så så jevn og kontrollert at du aldri vil føle å miste kontrollen. Det er fem motor-modus: OFF, ECO, TOUR og TURBO. I OFF-modus er motoren slått av. Det er fult mulig å bruke sykkelen på vanlig måte uten hjelp fra motoren. Eneste forskjell er den er litt tyngre. Men slapp av - det går helt fint! Du ønsker sannsynligvis ikke å sykle uten motor, men det går helt fint. De andre modusene gir mer kraft og raskere respons fra motoren. I ECO-modus får du minst hjelp, men lengst rekkevidde. I Turbo er det mest kraft, men kortest rekkevidde. I Turbo er motoren også raskere til å reagere på dine bevegelser. Det vil si at du får maks effekt i enhver situasjon. Av den årsak vil det som regel være bedre å bruke ECO eller TOURING-modus i travle gågater. Du kan også være med på å påvirke best utnyttelse av batterikapasiteten ved å være aktiv i valget av motor-modus. Ved å velge tilstrekkelig kraft til situasjonen du er i kan rekkevidden forlenges betraktelig. Uansett hvordan du bruker motoren, kan du være sikker på å få plenty med kraft og rekkevidde. Hastigheten er lik på alle modus (maks 25 km/t).

 

Displayet er plassert midt på styret. Det er et informativt fargedisplay som er enkelt å bruke. Her vises blant annet hastighet, batterikapasitet, estimert gjenværende rekkevidde, klokke treningsdata og mye mer. Hvis du ønsker, kan displayet kobles til telefonen med gratis APP fra Bosch. Med APPen får du flere muligheter til å blant annet å aktivere «software-lås», som gjør at sykkelen ikke kan brukes med mindre den er koblet til ditt display. Det vil si at sykkelen må stjeles med DITT display for å fungere.

 

EL Mundo vs. Spicy Curry V3

Før du kjøper ny longtail transportsykkel bør du vurdere om det er EL Mundo eller Spicy Curry V3 som passer til ditt behov. Vi skal nå gå gjennom de viktigste forskjellene i egenskaper og bruk. Begge modellene passer til både lave og høye personer. Mange høye personer med lange armer sier de trives best på EL Mundo. Det er litt høyere og lenger ramme på EL Mundo. Dersom det sykles lange distanser hver dag, så er det helt klart en fordel med to store hjul som det er på EL Mundo. Det må igjen veies opp mot Spicy Curry sin fordel med lavt bagasjebrett, som igjen gir lavere tyngdepunkt og bedre balanse.

  • Elsykkel. Mundo har Shimano E8000 elsykkelpakke. Spicy Curry har Bosch Cargo Line. I ren motorkraft er det liten forskjell (teoretisk 5 Nm mer på Spicy Curry). Brukervennlighet, generell kvalitet og værbestandighet er også veldig likt.
  • Lastekapasitet. Mundo har som tidligere nevn 12 cm kortere bagasjebrett enn Spicy Curry. For dem som bruker sykkelen til vanlig transport av barn og pikkpakk er det tilstrekkelig lastekapasitet på begge modellene. Både når det gjelder kilo, plass og ekstrautstyr.  
  • Bakhjul og tyngdepunkt. Spicy Curry er karakteristisk med at bakhjulet er mindre enn forhjulet. Årsaken til det lille bakhjulet er for å få et lavere tyngdepunkt, et mer kompakt og stabilt hjul, men ikke minst for å gjøre det enklere å laste sykkelen med unger eller tunge gjenstander. På Spicy Curry klarer unger å "kravle" opp selv. Mundo har lik dimensjon på for- og bakhjul. Den største forskjellen i brukeropplevelse er at Mundo har høyere tyngdepunkt - noe som ikke nødvendigvis er negativt.
  • Ekstrautstyr. Mundo og Spicy Curry bruker mye av det samme ekstrautstyret, men har i tillegg egne tilbehør som bare passer på seg selv. I listen over felles tilbehør finner vi: Monkey Bars, Pop Top Cover, Bread Basket, Ring, Hold On Bars, Pin Lock (rammelås) og Soft Spot. I listen over tilbehør spesielt tilpasset Mundo finner vi: Go- Getter, Towning Tray, Side Boards, Yepp Maxi EasyFit og Leg-Up. I listen over tilbehør spesielt tilpasset Spicy Curry finner vi: 2-Go, 2-Go Extensions, Carry-On, Side boards, Yepp Maxi EasyFit og Roots. Baguette sykkelveske passer på Mundo, men ikke Spicy Curry. Med dette har modellene omtrent likt utvalg av ekstrautstyr, med unntak av at Mundo kan taue sykler med Towing Tray og Spicy Curry kan utstyres med transportbrett Carry-On. Begge modellene har integrert feste for opptil 2 barneseter av typen Yepp Maxi EasyFit.

 

I bilde under er Spicy Curry lagt over EL Mundo for å vise de grunnleggende forskjellene i utforming. EL Mundo er bare 2 cm lenger på total lengde, selv om det ser ut som mer på bilde.

 

 

Sammenligning av viktige spesifikasjoner mellom EL Mundo og Spicy Curry V3:

 

  EL Mundo Spicy Curry V3
Motor:

Shimano

E8000

Bosch

Cargo Line

Motorkraft: 70 Nm maks 75 Nm maks
Motor-modus:

Off

Walk assist

Eco

Trail

Boost

Off

Walk assist

Eco

Touring

Sport

Turbo

Batteri:

500 Wh

36V, 14Ah

500 Wh

36V, 13,4Ah

Display: SC-E6010 Kiox
Bagasjebrett: 78 cm 90 cm
Forhjul: 26" x 2.15" 26" x 2.15"
Bakhjul: 26" x 2.15" 20" x 2.0"
Fører høyde: 150 - 200 cm   152 - 195 cm
Lastevekt: 200 kg 136 kg
Vekt: 26 kg 27 kg
Lengde: 210 cm 208 cm
Bremse: Hydraulisk Hydraulisk
Bremseskive: 180 mm 180 mm
Gir: 10 10

 

Vedlikehold og bruk

Sykkelen er laget for å brukes. Ikke vær redd for å bruke den hele året. Sett på piggdekk og bruk den så mye du ønsker. Det er normalt vedlikehold som på "vanlige" sykler. Det er ikke noe spesielt du trenger å vedlikeholde med elsykkelsystemet. Men du er antagelig mer opptatt av å beholde den tekniske integriteten i rammeverket, siden den skal tåle tung last. Gode råd for raskt og enkelt vedlikehold:

  • Skyll sykkelen med ferskvann ofte. Ikke spyl med hard stråle. Bruk egnet rensemiddel. Det er spesielt viktig å rense vekk salt og smuss og vinteren. om vinteren.
  • Smør drivverket etter behov.
  • Fyll luft i dekkene ofte.
  • Som tidligere nevnt er det anbefalt å ta med batteriet inn når det er kaldt ute (helst fra 10 plussgrader og lavere). Det er også mulig å kjøpe et trekk som beskytter mot kulde. Dette er spesielt anbefalt for dem som sykler i veldig lave temperaturer.
  • Bytt kjede når det er utslitt.
  • Juster bremser og gir etter behov. Drivverket blir fortere utslitt dersom du sykler med et gir som "hakker".
  • Sjekk sykkelen for løse skruer ofte. En løs skrue kan medføre følgekonsekvenser som kan være dyr å reparere.
  • Alle sykler liker å lagres under tak. Sykkelen bør parkeres på en måte som gjør at den har mulighet til å tørke jevnlig.
  • Vi anbefaler å levere sykkelen til rutineservice hos et sykkelverksted minst en gang i året. Hos Sykkelpikene får du gratis service de første årene. Les mer om gratis service her.

 

Spesifikasjoner

  • Gir: 10 gir
  • Ramme: Aluminium. Longtail.
  • Lastekapasitet: 136 kg, pluss fører.
  • Egenvekt: 27 kg (inkludert batteri)
  • Lengde: 202 cm
  • Størrelse: Passer personer mellom 152 - 195 cm.
  • Forhjul: 26" x 2,15"
  • Bakhjul: 20" x 2,0"
  • Motor: Bosch Cargo Line.
  • Maks motorkraft: 75 Nm.
  • Batteri: 500 Wh, 36 V, 13,4 Ah.
  • Display: Kiox.
  • Brems: Hydraulisk skivebrems med 180 mm bremseskive.

 

 

Tilbehør
Alternativer
APEXA.LINK A1 elsykkel GPS tracker Universal
Kjøp
25%
1 492,50
1 990,00
4
Kundeanmeldelser
Gjennomsnittlig vurdering:
(9)
Yuba Spicy Curry TransportsykkelBosch Cargo Line elsykkelRuna 100km i dag etter 5 dager eie og blir mer og mer overrasket hvor sterk og rolig denne sykkelen er. Stiv og presis. Ergonomisk er det lit uvant da jeg er vant til trekking ramme så noe fikling med styre høyde/vinkel For og få det behagelig. Positivt overrasket over kreftene i denne maskinen, tatt i betraktning jeg bor i larvik på det høyeste punktet så og si og alt er enten opp eller ned 100hm. Med full opppaknig og 2 barn på var jeg lit nervøs men gikk på og var ikke antydning til verken svett eller andpusten på slutten. Detter er det mest gøyale jeg har gjort. En negativ bare måtte gå over og stramme lit bolter som var løse men det er vel og forvente. Mvh kenneth
Yuba Spicy Curry TransportsykkelBosch Cargo Line elsykkel, BlueVi kjøpte en V3 Spicy Curry rett før jul, som familiens egen julegave til oss selv. Jeg er strålende fornøyd, ettersom jeg kan få plass til alle tre barna på en og samme sykkel. Motoren er så kraftig at jeg lett kan sykle opp Ekeberg med tre barn bakpå. Jeg er også glad for det lave tyngdepunktet og den gode balansen. Styringen er lett og sykkelen svinger bedre enn forventet, du føler ikke at du kjører et godstog. Med en litt lengre setestang til min mann på 2 meter passer den fint til han også. Vi var veldig i tvil på om vi skulle kjøpe en Benno eller en annen sykkel med plass til 2 barn, men jeg er glad vi landet på Spicy Curry.
Yuba Spicy Curry Transportsykkel2019 mod, Bosch CX, ElsykkelI have recently collected my new Spicy Curry from the Grunerlokka store. The diesel car is sitting unloved on the street - I think we are experiencing a life changing moment! The bike is great, easily carrying two possibly even 3 children aged 5, 7 & 9 years (probably not entirely sensible to take three). Laila helped me figure out what I needed and was very patient as I took a day or two to make up my mind. Unfortunately many of the accessories were/are not in stock which I thought would be an issue however having had the bike for a week I now know what I really need. All in all great service and great product.
Yuba Spicy Curry Transportsykkel2019 mod, Bosch CX, ElsykkelFantastisk sykkel til bruk for familien. Brukes til levering og henting i barnehage/skole, samt badeturer etc. Har satt på setepute, Yeppsete, monkeybars og sidebars og det føles veldig trygt for barna. Veldig fint også med lavt tyngdepunkt bak. Vi har en tidligere modell og har hatt litt problemer med at kjedet har hoppet av, men Den nyere versjonen ser ut til å ha en litt annen patent som virker bedre.
Yuba Spicy Curry Transportsykkel2019 mod, Bosch CX, ElsykkelEn glimrende sykkel hvis du vil ha med deg mye og mange. Ramme, motor og batteri virker veldig bra og gjør dette til en skikkelig arbeidshest. Synes noen deler virker litt kjipe (slark i styret, litt løs på bakbremsen og litt korrosjon på noen deler allerede etter 2-3 uker og innendørs oppbevaring). Alt i alt er vi veldig fornøyde. Etter vi fikk festet sykkelvognen (ikke standardfeste for dette, så litt Reodor Felgen-arbeid måtte til), har vi vært på tur to voksne og to barn m/bagasje. Det gikk strålende.
Svar til kundeanmeldelse fra kundesupportTakk for produktanmeldelse. Håper de tipsene og rådene vi gav deg på mail kom til nytte :)Mvh kundesupport
Yuba Spicy Curry Transportsykkel2019 mod, Bosch CX, ElsykkelJeg gikk til sykkelpikene på Gtrunerløkka for å kjøpe en Elsykkel jeg hadde sett meg ut. Da jeg fortalte hvor og hvordan jeg skulle bruke den ble jeg anbefalt en Yuba Spice Curry i stedet for. Etter at jeg fikk sykkelen har jeg syklet hver eneste dag på lange turer. Enten inn i marka, på stranda, ærender i butikker etc. Hele familien er superduperfornøyd
Yuba Spicy Curry Transportsykkel2019 mod, Bosch CX, ElsykkelDenne sykkelen er like fantastisk som jeg hadde håpet på! Jeg kjøpte den i september 2018, og grunnen til at jeg valgte nettopp Yuba spicy curry var følgende: - lavt tyngdepunkt fordi det er bratte bakker hvor jeg bor - plass til to barn - at det føles som en «vanlig» sykkel når jeg sykler aleine; sykkelen er relativt smal og har god svingradius Jeg gikk «all in» på utstyr, med monkey bar, sidevesker, bambusplate, sitteputer og barnesete med belte til minstemann på 3 år. Dette er jeg veldig glad for, både for sikkerheten og fordi det er praktisk når jeg skal på handletur. Barna elsker den, og både de og jeg velger alltid sykkel foran bil når vi har valget (både sommer og vinter!)
Yuba Spicy Curry Transportsykkel2019 mod, Bosch CX, ElsykkelStrålende fornøyd med denne long-tail'en. God plass til to barn hvorav den ene sitter i sete, men også mulig med tre barn bakpå. Godt driv oppover bakker, kjennes stødig grunnet lavt tyngdepunkt for belastningen. Like god i bruk uten frakt/barn, kjennes som ordinær el-sykkel. Svingradius som vanlig sykkel. Og barna elsker å sitte på! Har aldri vært lettere å hente i barnehagen.
Yuba Spicy Curry Transportsykkel2019 mod, Bosch CX, ElsykkelVar bekymret for at den ikke skulle føles ut som en vanlig sykkel, men det gjør den! Veldig praktisk at man kan justere tilbehør etter behov. Akkurat den hjelpen man trenger opp bakker med to unger bakpå.