Vi er så glade i våre kunder og så fornøyd med syklene vi selger at vi gir 5 år gratis service. Servicen kan utføres i våre butikker én gang i året mellom 1 oktober og 31 mars. Serviceavtalen inkluderer følgende:
- Justere gir.
- Smøre drivverk.
- Justere sete og styre.
- Stramme pedaler, skruer og muttere.
- Fylle luft i dekkene.
- Oppdatere programvare på relevante elsykler.
- Tilstandskontroll.
Serviceavtalen er en justering og tilstandskontroll av sykkelens eksisterende deler. Om deler er utslitt eller ødelagt og må byttes, vil det belastes etter gjellende priser. Når du leverer sykkelen inn, går vi sammen gjennom alt for å finne ut om det er andre oppgaver som bør utføres samtidig. Vi utfører ikke arbeid med kostand før det er godkjent av deg. Serviceavtalen gjelder i 5 år fra kjøpsdato som fremkommer på kvitteringen
Levetid på sykkeldeler
Deler har ulik brukstid. Hvor lenge de varer avgjøres i hovedsak av bruk og vedlikehold. Med bruk menes kjørelengde, terreng, vekt, vær, oppbevaring og lignende. Vedlikehold angår vask, rens, smøring, stramming av skruer og lignende. Ved riktig bruk og godt vedlikehold kan enkelte komponenter vare opptil 5 ganger lenger. Brukstid blir som hovedregel regnet ut ifra kjørelengde og kan for eksempel være:
- Kjede på elsykkel: 1500-3000 km.
- Kassett: 1000-2000 km.
- Bremseklosser: 800-1500 km.
- Bremseskiver: 2000-3000 km.
På sykler med internt girsystem (Nexus) er det anbefalt fra produsenten å utføre service etter hver 1250 km eller minst én gang i året. Dette bør gjøres for må ivareta god drift og må gjøres for å opprettholde garantien som er utstedt av produsenten (Shimano). Nexus-service er ikke inkludert i vår gratis serviceavtale, men kan utføres samtidig, slik at du slipper å levere sykkelen flere ganger.